PVH: 8 applicaties voor 3000+ gebruikers and counting
PVH, bekend van merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein, gebruikt Mendix voor processen die niet in het standaard SAP ERP-systeem passen. We bouwden tot dusver 8 applicaties en hielpen bij het opzetten van een Mendix center of excellence.
Mendix-platform op AWS
Met klanten in meer dan veertig landen en vestigingen op meerdere continenten is PVH een van de grootste modeconcerns ter wereld. Samen met PVH hebben we een Mendix-platform opgezet dat draait op de Amazon webservices (AWS) van het bedrijf. We ontwikkelden de generieke componenten, stelden security guidelines op en implementeerden de Mendix best practices, die we ook vastlegden. Verder optimaliseerden we verschillende processen op het Mendix-platform die specifiek zijn voor PVH en maakten ze toekomstbestendig.
Apps voor niet-standaard processen
Klanttoewijzing vormt de input voor belangrijke salesprocessen als het plaatsen en reviewen van orders, budgettering, planning, rapportage en het opstellen van presentaties. Binnen het kader van een compleet nieuwe opzet van de customer journey bouwden we een speciale applicatie die de klanttoewijzing faciliteert. De vertegenwoordigers van PVH werkten voorheen via verschillende applicaties, waarbij de gegevens onderling niet altijd consistent waren. Met als gevolg een arbeidsintensief proces, dat dankzij de nieuwe app verleden tijd is.
Voorbeeld: orderapplicatie
In SAP behelst het maken van een order voor non-tradeproducten, inclusief het administreren van de bestelling, levering, bevestiging en facturatie, een veelvoud aan schermen en gegevens. We hebben al die data samengebracht in één orderapplicatie met een overzichtelijk detailscherm en tools om het orderproces bij te sturen. De bestelstatus is in een oogopslag duidelijk en meerdere stappen worden nu automatisch uitgevoerd. Een realtime overzicht van aantallen en leverdata geeft PVH cruciale informatie voor de planning en inrichting van nieuwe of te verbouwen winkels.
Verder ontwikkelden we Mendix-applicaties voor onder meer:
- autorisatie van en retourbetaling aan groothandels
- goedkeuring van klantenkorting voor groothandels
- ondersteuning van processen rondom budgettering en kosten
- combineren en ontsluiten van winkelinformatie uit verschillende bronnen
- ondersteuning van compliance-processen voor externe medewerkers